ART PROJECT
Začali sme spolupracovať s anglickými partnermi, ktorí sú administrátormi projektu, i keď projekt nie je ešte zaregistrovaný
1. úloha: prezentovať našu krajinu cez historické postavy formou maľby alebo kresby
Podúlohy : - zaslali sme e-mail adresy našich žiakov, aby mohla začať
komunikácia medzi žiakmi partnerských škôl
- prezreli sme si práce partnerov : Floor - portréty Tudorovcov /pozri foto/
Upton - Vikingovia
Viedeň - Habsburgovci
Z historických postáv sme vybrali :
MAĽBY žiakov nájdeš pod MAĽBY - PAINTINGS
PAVOL DOBŠINSKÝ - autor Naj knihy slovenského národa pre rok 2010
bol to zberateľ slovenských rozprávok v 19. storočí
ALŽBETA BÁTHORY - krvavá grófka Čachtického hradu
MATÚŠ ČÁK TRENČIANSKY - pán Trenčianskeho hradu, za svojho života ovládal
veľký kus Slovenska
JURAJ JÁNOŠÍK - historická postava, zbojník, slovenský Robin Hood
- jednotlivé postavy sme predstavili /pozri foto/
- z malieb a textov sme vytvorili pestrofarebnú nástenku / pozri foto/
- napísali sme 30 listov, v ktorých rozprávame o sebe, našich voľnočasových aktivitách, koníčkoch, obľúbených hercoch a spevákoch, niektorí poslali i fotografie svojich domácich zvieracích miláčikoch. Listy odovzdala p. uč. Chrvalová pani učiteľke z Anglicka, ktorá jej priniesla listy od detí z Anglicka./pozri foto/
- dostali sme listy od žiakov z Anglicka, v ktorých sa predstavujú, rozprávajú o sebe a svojich koníčkoch
KNIHA LEGIEND - napísali sme niekoťko esejí, kde vystupujú postavy z našich národných dejín, napr. príbeh o Alžbete Báthoryovej alebo Jurajovi Jánošíkovi
MASCOT - bola to úloha, ktorá nás najviac zaujala a spojila druhákov so šiestakmi a deviatakmi. Našou úlohou bolo navrhnúť a vyrobiť maskota z odpadového materiálu, ktorý by odrážal nielen žiakov a školu, ale i krajinu
- veľa žiakov zo školy navrhli Maskota školy, mesta a krajiny. Maskot mal obsahovať niečo typické pre školu, naše mesto a krajinu
- z mnohých návrhov sme vybrali Maskota - sovu, ktorá je maskotom našej školy
- dlho nám trvalo vybrať podobu sovy, ale potom sme sa zhodli na jednom návrhu, ktorý sme vyrobili z odpadového materiálu (požili sme tetrapakové krabice z mlieka ny výrobu podstavca, použité kartóny na výrobu tela, hlavy a krídiel a to všetko sme oblepili perím z farebného papiera, pozri foto )
- chlapci pripravovali zaujímavé fotky našej školy, mesta a krajiny, symboly a znaky a týmto materiálom sme oblepili podstavec
- celú výrobu mascota sme zdokumentovali a urobili prezentáciu v power-pointe
Touto poslednou úlohou sme skončili hlavný program projektu. Práce priniesli veľa pozitívneho a zaujímavého do života detí a učiteľov, spestrili ich každodenný školský život. Deti mali možnosť rozširovať si vedomosti iným ako klasickým učením sa. Dozvedeli sa veľa o sebe, škole a krajine a to nielen svojej, ale i svojich priateľov v Anglicku.