ART PROJECT 

Začali sme spolupracovať s anglickými partnermi, ktorí sú administrátormi projektu, i keď projekt nie je ešte zaregistrovaný

1. úloha: prezentovať našu krajinu cez historické postavy formou maľby alebo kresby

   Podúlohy : - zaslali sme e-mail adresy našich žiakov, aby mohla začať

                      komunikácia medzi žiakmi partnerských škôl

                   - prezreli sme si práce partnerov : Floor - portréty Tudorovcov  /pozri foto/

                                                                     Upton - Vikingovia

                                                                      Viedeň - Habsburgovci

   Z historických postáv sme vybrali :

    MAĽBY žiakov nájdeš pod MAĽBY - PAINTINGS

PAVOL DOBŠINSKÝ - autor Naj knihy slovenského národa pre rok 2010

                                bol to zberateľ slovenských rozprávok v 19. storočí

ALŽBETA BÁTHORY - krvavá grófka Čachtického hradu

MATÚŠ ČÁK TRENČIANSKY - pán Trenčianskeho hradu, za svojho života ovládal

                                veľký kus Slovenska

JURAJ JÁNOŠÍK - historická postava, zbojník, slovenský Robin Hood

- jednotlivé postavy sme predstavili /pozri foto/

- z malieb a textov sme vytvorili pestrofarebnú nástenku / pozri foto/

- napísali sme 30 listov, v ktorých rozprávame o sebe, našich voľnočasových aktivitách, koníčkoch, obľúbených hercoch a spevákoch, niektorí poslali i fotografie svojich domácich zvieracích miláčikoch. Listy odovzdala p. uč. Chrvalová pani učiteľke z Anglicka, ktorá jej priniesla listy od detí z Anglicka./pozri foto/

- dostali sme listy od žiakov z Anglicka, v ktorých sa predstavujú, rozprávajú o sebe a svojich koníčkoch

KNIHA LEGIEND -  napísali sme niekoťko esejí, kde vystupujú postavy z našich národných dejín, napr. príbeh o Alžbete Báthoryovej alebo Jurajovi Jánošíkovi

MASCOT - bola to úloha, ktorá nás najviac zaujala a spojila druhákov so šiestakmi a deviatakmi. Našou úlohou bolo navrhnúť a vyrobiť maskota z odpadového materiálu, ktorý by odrážal nielen žiakov a školu, ale i krajinu

                - veľa žiakov zo školy navrhli Maskota školy, mesta a krajiny. Maskot mal obsahovať niečo typické pre školu, naše mesto a krajinu

               - z mnohých návrhov sme vybrali Maskota - sovu, ktorá je maskotom našej školy

               - dlho nám trvalo vybrať podobu sovy, ale potom sme sa zhodli na jednom návrhu, ktorý sme vyrobili z odpadového materiálu (požili sme tetrapakové krabice z mlieka ny výrobu podstavca, použité kartóny na výrobu tela, hlavy a krídiel a to všetko sme oblepili perím z farebného papiera, pozri foto )

               - chlapci pripravovali zaujímavé fotky našej školy, mesta a krajiny, symboly a znaky a týmto materiálom sme oblepili podstavec

               - celú výrobu mascota sme zdokumentovali a urobili prezentáciu v power-pointe

Touto poslednou úlohou sme skončili hlavný program projektu. Práce priniesli veľa pozitívneho a zaujímavého do života detí a učiteľov, spestrili ich každodenný školský život. Deti mali možnosť rozširovať si vedomosti iným ako klasickým učením sa. Dozvedeli sa veľa o sebe, škole a krajine a to nielen svojej, ale i svojich priateľov v Anglicku.